CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 20, 2010

kasih sayunk...

Pada suatu hari di sekolah,seorang murid bertanya pada guru.ketika itu guru tersebut sedang mngir mngenai kasih sayang.....
PLAJAR.''.cikgu,macam mana kite nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kite sayang??Mcm mana jgk kasih sayang itu nak berkekalan??''
CIKGU.''. ''Ok kamu ikut pe yang saya suruh.kamu pergi ke pdg.kamu berjalan di atas rumput smbl mmandang rumput didpn kamu.Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke blkng lagi wlau sekali.Da petik rumput yang PALING cntk,bawah ke kelas''
apabila pelajar trsbut pulang ke kelas,tiada shlai rumput pun ditgnnye.Cikgu bertanya,knpa tiada rumput yang dipilih??
PALAJAR.''. tdi  masa saya berjalan,saya carilah rumput yang paling cantix.memang ade banyak yang cantix tpi cikgu kte petik yang paling cantix,maka saya pun terus berjalan ke dpan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh kebelakang lg.tpi sampai dipenghujung padang,saya tak jumpa pun yang paling cantix.mungkin ade diantara yang dibelakang saya tadi rumput yang paling cantix tpi dah cikgu cakap xboleh menoleh, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.''
CIKGU.''. ya itulah jawapan nyer. maknanye apabila kita telah berjumpe dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. kita patut hargai orang yang berada didepan kita sebaik-baik nya.jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. semoga yang berlalu tidak berulang lagi. dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantix dan paling baik. walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantix dan baik seperti rumput tadi........

0 comments:

Post a Comment